LUENNOT JA KOULUTUKSET
Tulen mielelläni puhumaan tilaisuuteenne, kouluttamaan tai johdattamaan ryhmänne sovitun aiheen pariin. Puhun aiheista, joista olen kerryttänyt itselleni opintojen lisäksi myös työelämän kokemusta tai ovat itselleni muuten merkityksellisiä. Alla esimerkkejä aiheista ja sisällöistä, näitä voimme tarkentaa toiveidenne mukaan. Pyrin puhumaan aina hyvin konkreettisesti ja käytännön esimerkein. Haluan olla helposti lähestyttävä, kannustava ja joustava kumppani, jolta uskaltaa kysyä ihan ”tavalliselta” tuntuvia kysymyksiä.
Osaamistani voi hyödyntää myös sparrauksen muodossa. Usein keskustelu aivan ulkopuolisen henkilön kanssa voi auttaa parhaiten asioissa eteenpäin, saat aivan uusia näkökulmia vaikealta tai haastavalta tuntuvaan asiaan tai tilanteeseen.
#myynti #asiakaspalvelu #asiakaskokemus #matkailu #tapahtumat #häme #kehittäminen
LUENNOT:
Asiakaspalvelu – mistä se koostuu ja onko HYVÄ riittävä?
Asiakaspalvelun perustehtävä on tehdä asiakkaat onnelliseksi ja tyytyväiseksi. Yrityksen näkökulmasta tämä perustehtävä pitäisi suorittaa mahdollisimman kustannustehokkaasti. Tasapainon löytäminen asiakaspalvelun laadun ja tehokkuuden välille on haastava kysymys. Tarkoittaako parempi asiakaspalvelukokemus aina tehokkuudesta tinkimistä tai päinvastoin? Ja mikä on riittävä asiakaspalvelun taso – onko HYVÄ riittävä?
- Ketkä ovat asiakaspalvelijoita?
- Asiakas vaikuttaa isoon kuvaan – miksi siihen kannattaa panostaa
- Erilaiset asiakkaat ja asiakastilanteet – onko asiakas aina oikeassa
- Mistä syntyy tyytyväinen asiakas – asiakkaan odotukset
- Asiakaspalautteet ja niihin reagoiminen
- Missä vaiheessa hyvä asiakaspalvelu muuttuu elämykseksi
Hinta: 1200,00 €, kesto n. 1h.
Voidaan toteuttaa webinaarina ja live-tilaisuutena. Sisältää matkakulut Hämeenlinnan seudulla.
Kiinnostava ja vetovoimainen tapahtuma – näin se syntyy
Tapahtuma on aikaan ja tilaan sidottu, suunniteltu ja tavoitteellinen tilaisuus, joka on suunnattu joillekuille, joiden arkirutiinien ulkopuolella tapahtuma on. Tapahtuma voi olla kertaluonteinen tai toistuva, ja se voi tapahtua joko fyysisessä tai virtuaalisessa tilassa. Jokainen tapahtuma on myös mahdollisuus muuttaa ihmisten käyttäytymistä ja saada aikaan toivottua tulosta: tapahtuma voi tarjota esimerkiksi mahdollisuuden saada ihmiset kokemaan ja näkemään asiat uudella tavalla. Case-esimerkkinä Avoimet maatilat – Taste of Häme tapahtuman konseptointi ja kehittäminen.
- Miten tapahtumien avulla voidaan parhaimmillaan saada omia tavoitteita saavutettua
- Miksi ja milloin tapahtumia kannattaa järjestää vai kannattaako
- Missä vaiheessa ”perustapahtuma” muuttuu elämykseksi – pari sanaa elämystaloudesta
- Tapahtuman kohderyhmä -ajattelusta
- Onnistuneen tapahtuman peruselementit
- Palvelumuotoilulla parempaa asiakaskokemusta tapahtumiin
Hinta: 1200,00 €, kesto n. 1h.
Voidaan toteuttaa webinaarina ja live-tilaisuutena. Sisältää matkakulut Hämeenlinnan seudulla.
Yhteistyöllä menestykseen – yhteistyöverkoston rakentaminen ja johtaminen
Tänä päivänä yhteistyö ja voimien yhdistäminen on tärkeää, ja monesti yhteistyöhakuisuus nähdään myös vallitseva trendinä. Yhteistyöstä syntyy yhteistä hyvää, vaikka omasta reviiristä joudutaan osittain tinkimään. Vain harva yritys pystyy tulevaisuudessa kilpailemaan tehokkaasti pelkästään omin voimin. Ne yritykset ja yhteisöt, jotka parhaiten onnistuvat hyödyntämään toistensa osaamista, menestyvät. Myös alueen kilpailukyvylle ja menestymiselle yhteistyöllä on merkittävä rooli. Case -esimerkkinä Hämeenlinna kokous & kongressi yhteistyön käynnistäminen.
- Mitä verkostoitumisella tarkoitetaan
- Mikä on toimivan verkoston kannalta tärkeää
- Tavoitteet ja motiivit
- Miten toimivia verkosto muodostetaan ja miten siihen sitoutetaan
Hinta: 1200,00 €, kesto n. 1h.
Voidaan toteuttaa webinaarina ja live-tilaisuutena. Sisältää matkakulut Hämeenlinnan seudulla.
Palvelumuotoilu – mitä se käytännössä tarkoittaa ja miten sitä voi hyödyntää
Palvelumuotoilu auttaa organisaatiota havaitsemaan palvelun strategiset mahdollisuudet liiketoiminnassa, innovoimaan uusia palveluja ja kehittämään jo olemassa olevia. Se sopii mitä moninaisempiin kehittämisen kohteisiin sekä auttaa jäsentämään ja ratkaisemaan haastaviakin kokonaisuuksia. Lähestymistapana palvelumuotoilu tarjoaa selkeän prosessin ja monipuolisia menetelmiä sekä työkaluja palvelujen kehittämiseen, konkretisointiin ja nopeaan testaamiseen yhdessä palvelun käyttäjien kanssa.
Palvelumuotoilusta on kehitetty runsaasti erilaisia prosessimalleja. Yhteistä niille kaikille on laaja tiedonhankinta, yhteisöllinen ideointi sekä erilaisten mallien luominen ja nopea testaus, analysointi ja uudelleen määrittely kokemuksen pohjalta. Itselleni tutuin on Stefan Moritzin luoma kuusivaiheinen prosessimalli, joka koostuu ymmärtämisestä, kiteyttämisestä, ideoinnista, seulonta- ja konkretisointivaiheesta sekä kehittämisestä ja operoinnista. Sitä käymme myös tässä koulutuksessa tarkemmin läpi. Case -esimerkkinä Julkisten hankintojen elinvoimapolku.
- palveluajattelu ja palveluiden kehittäminen asiakaslähtöisesti
- palveluajattelu ja palveluiden kehittäminen asiakaslähtöisesti
- mitkä ovat palvelumuotoilun perusperiaatteet ja hyödyt
- Stefan Moritzin palvelumuotoiluprosessi ja esimerkkejä menetelmistä
- voitko sinä olla palvelumuotoilija
- yhteiskehittämisen perusperiaatteet, miksi yhteiskehittää ja missä tilanteissa se toimii
Hinta: 1200,00 €, kesto n. 1h.
Voidaan toteuttaa webinaarina ja live-tilaisuutena. Sisältää matkakulut Hämeenlinnan seudulla.